İsveç’te Eğitim


Tüm diğer Kuzey Avrupa ülkelerinde olduğu gibi İsveç'te de eğitim kalitesi son derece üst düzeyde yer alıyor. Bununla birlikte İsveç’te eğitim sistemi, lokal bazdaki eğitim kurum ve kuruluşlarına oldukça özgür bir karar verme yetisi ve merkezi sistemin dışında program belirleme yetkisi veriyor. Merkezi eğitim sistemi ise yalnızca eğitim alanında genel bir çerçeve çizmesi ile eğitim alanında rol üstleniyor.

İsveç eğitim sisteminde öne çıkan diğer bir husus da öğrencilerin bireysel öğrenme kabiliyetlerinin geliştirilmesi konusunda verilen büyük destek olarak söylenebilir. Bunlara ek olarak İsveç GDP (Gayri Safi Yurt İçi Hasıla)’ye oranla eğitime en çok bütçe ayıran ve harcama yapan ülke olarak son derece dikkat çekiyor. Tüm bu durumlar İsveç’in eğitim alanında ne kadar ileri olduğunu ortaya koyması açısından somut göstergeler olarak düşünülebilir.

İsveç Yüksek Lisans Nasıldır?

İsveç yüksek lisans başlama zamanları olarak eylül ve şubat ayları belirlenmiştir. Yüksek lisansa başvurmak isteyen öğrenciler, söz konusu aylardan önce gerekli belgeleri toplayıp üniversitelere başvuruda bulunurlar.  İsveç'te eğitim sistemi, birçok öğrencinin beklentilerini tamamıyla karşılar. Böylelikle yüksek lisans için İsveç'i seçen öğrenciler, son derece hoşnut olurlar. İsabetli seçim yaptıklarına dair güven duyarlar.

Lisans programı mezuniyet ortalaması yüksek öğrenciler için İsveç'te üniversite eğitimleri burslu olarak sağlanabilmektedir. Bu hadise, maddi gücü düşük olan öğrencilerin fazlasıyla ilgisini çeker.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgililer İçin Güzel Sözler

Bariyer Sistemleri Nedir?

Arkadaş Edinme Siteleri